Domů » Útok počítačových pirátů na leteckou společnost

Útok počítačových pirátů na leteckou společnost

  • od

V současném propojeném světě výpočetními systémy, kdy již slovo Internet vyslovuje prakticky každý, se stále častěji terčem útoku stávají právě virtuální datové zdroje. Cílem dnešních hackerů je ovládnout prostředí firem nebo fyzických osob přístupem do jejich soukromí, k bankovním účtům a k interním informacím, které úzce souvisí s činností společností i jednotlivců.
british airways
Útokům počítačových pirátů se nevyhýbají ani letecké společnosti. Na přelomu srpna a září 2018 došlo k útoku na servery British Airways a zločincům se podařilo odcizit zákaznická data z necelých 400 tisíc platebních karet. Letecká společnost musí zahájit postupná odškodnění všech dotčených zákazníků a vyšetřování incidentu zatím neposkytlo žádné bližší informace o pachatelích.
Možná si budete klást otázku, jak je možné, že v renomované, špičkové společnosti, ve vlajkových aerolinkách Velké Británie, vůbec mohlo k něčemu takovému dojít? Jak to, že ve vyspělé „západní“ mocnosti se někdo mohl k informacím na serverech vůbec dostat. Průnik do vnitřního systému byl navíc zaznamenán od 21. srpna do 5. září, tedy šlo o poměrně dlouhou dobu.
přistání british airwaysu

Společnost zasáhlo více problémů v oblasti IT

Společnost však čelí dalším potížím v sofistikovaném IT vybavení firmy. V červenci tohoto roku totiž došlo ke zrušení několik desítek letů, v červnu musela být necelým dvěma tisícům lidem odebrána letenka, protože ji údajně zakoupili příliš levně – na vině byla chyba v programovém vybavení prodeje letenek.
Pro British Airways to však nic katastrofálního neznamená. Rozhodně to není nic proti tomu, co se stalo s vlajkovou leteckou společností Czech Airlines. Ještě v roce 2005, krátce po změně vedení podniku, tu pracovalo více než 5 tisíc zaměstnanců a létalo na mezinárodních a vnitrostátních linkách 50 letadel. V současné době je jejím novým vlastníkem společnost Travel Service, počet letadel klesl na 17 a stav zaměstnanců přibližně na šest stovek včetně pilotů a palubních průvodčí. Na vině však tentokrát nebyla výpočetní technika, ale ten známý, obávaný „lidský faktor“.